Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Νηπιαγωγός ... είναι κι άλλα πράγματα....

Nηπιαγωγείο;;;;ΆΣΧΕΤΟ…Αυτή η ανάρτηση δεν αφορά το νηπιαγωγείο. Όμως εμένα με αφορά προσωπικά. Βεάκειο…23/9…Πλιάτσικας,Μηλιώκας…Νόμιζα θα βρέξει… Πτώμα από το νηπιαγωγείο των πρώτων ημερών…(εδώ με καταλαβαίνετε…) και μετά τις δουλειές του σπιτιού… και τα διαβάσματα με τα  παιδιά μου… Το ΄χα ξεγράψει απ΄το μυαλό μου…8 πια η ώρα…Δεν είχα λεφτά για εισιτήριο,ήμουν πτώμα… μια κοπέλα χάριζε στο facebook μια πρόσκληση…Ο μεγάλος μου γιός όταν του είπα τις σκέψεις μου , μου είπε την εξής ακατανόητη απάντηση: yolaρέτο…Τι θα πει αυτό παιδί μου;;; Καλά, δεν ξέρεις το YOLΟ;;; You Only Live Once…(για τους άσχετους , όπως εγώ…)Και το yolαρα!!!
...................................................................
Σ΄όλη την πορεία μας, εκτός από τα διάφορα που έρχονται και παρέρχονται και μας αγγίζουν, έτσι… για λίγο…υπάρχουν και κάποια που μένουν σταθερά. Εμένα ένα από τα σταθερά μου είναι οι Πυξ Λαξ. Τους παρακολουθούσα από πολλά πολλά χρόνια όσο ήταν όλοι μαζί, αλλά και μετά όταν πια η μπάντα έσπασε. Τα μωρά μου, τα΄χω νανουρίσει με την Εικόνα του χειμώνα, έχω κοπανηθεί (και αναρωτηθεί βεβαίως…) χίλιες φορές με το Γιατί έπαψες αγάπη να θυμίζεις, έχω ταξιδέψει πολλά ταξίδια μ΄ένα Καράβι μικρό, έχω αποχαιρετίσει Παλιές αγάπες που πήγαν στον παράδεισο, και όταν στη ζωή μου έψαχνα για μια Πυξίδα, με συντρόφευαν. 
.....................................................................
Κατά καιρούς, έχω εμπλακεί σε ψιλοφαγομάρες με φίλους (και καλούς…) για διάφορες αμφισβητήσεις που μπορεί να έχουν σχετικά….
«Οι καλλιτέχνες γράφουν διάφορα…Δεν είναι αληθινοί…»
«Είναι δεξιοί !Δε βλέπεις την Ο.Κ. της Ν.Δ. που τους αβαντάρει…»
Το σύνθημα Όχι άλλο Πλιάτσικα με πληγώνει. Μέχρι και τον άλλο μου από παλιά αγαπημένο Τζίμη Πανούση έχω ακούσει να σαρκάζει και να ειρωνεύεται άσχημα…Δεν μπορεί να αρέσεις σε όλους….I know….Για μένα όμως, είναι από τα λίγα πράγματα που μπορεί να σε κάνουν να νοιώσεις ότι κάτι αληθινό υπάρχει εκεί έξω…Και αυτό το αληθινό, το τόσο προσωπικό, παίρνει το ρίσκο κάποιος να το μοιραστεί, και να το εκθέσει στην κριτική μας. Δε με νοιάζει αν οδηγούν καλά αμάξια, ή αν μένουνε σε ωραία σπίτια, ή τι ψηφίζουν. ..Η μαγκιά τους είναι ότι ακόμα και έτσι μιλάνε την αλήθεια τους, όπως τη μιλούσαν πάντα.
Λυπάμαι όταν βλέπω καλλιτέχνες, ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ,να τους καταπίνει η λήθη και η αγνωμοσύνη του κόσμου όταν πια δεν μπορούν να βγάλουν το εμπορικό κομμάτι ή ούτε καν να πάρουν τα πόδια τους, ή να βγάλουν τα μαύρα γυαλιά τους την ώρα της συναυλίας… Αυτοί οι άνθρωποι μας έδωσαν πολλά και με αξιοπρέπεια, όσο άντεχαν. Και τα τραγούδια αυτά, για να είναι αληθινά, βγήκαν από πόνο και πάθος. Κι αυτό σε φθείρει όπως όλοι ξέρουμε. Αυτοί οι καλλιτέχνες-τραγουδοποιοί, γράψανε και τους στίχους και τη μουσική τους οι ίδιοι, μαθαίνοντας κιθάρα μόνοι τους, με κιθάρες που αγόρασαν με χαρτζιλίκια και όχι σε ωδεία... και χωρίς μαθήματα φωνητικής φαντάζομαι….

RESPECT στο Χάρη και στον Πάνο, στο Φίλιππο και στον Μπάμπη, στον Βασίλη, στο Νίκο και σε μερικούς που έφυγαν πια, όπως ο άλλος ο Νίκος και ο Μάνος. Θα είμαι πάντα εδώ όσο μπορώ για να τους σέβομαι και να τους ευχαριστώ για την αλήθεια, για τη συγκίνηση, για τις όμορφες στιγμές και για τα τραγούδια που έγιναν το soundtrack της ζωής μου…






Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Το όνομά μου...

Η γλώσσα στο νηπιαγωγείο ξεκινάει από το όνομά μας.....Ετσι με μάθανε οι καθηγητάδες μου στα διάφορα ιδρύματα,έτσι το ξεκινάω κι εγώ κάθε χρόνο...τώρα σωστό,λάθος...θα δείξει....

Σε κάποιο μεταγενέστερο σημείο της σχολικής χρονιάς, χρησιμοποιώ καρτέλες ανάγνωσης με σχεδιάκια για να εξοικειωθούν τα μικρά με τη σωστή φορά γραφής και ανάγνωσης,από αριστερά προς δεξιά και από πάνω προς τα κάτω....Αρέσουν πολύ και βοηθάνε και πολύ!Φέτος είπα πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε τον όνομά μας να ξεκινήσω με τέτοιες πολύ απλές καρτέλες ανάγνωσης της μιας γραμμούλας μόνο.Όπερ και εγένετο...


Οι καρτέλες ανάγνωσης
Πήγε καλά, ήταν πολύ εύκολο, κερδίζε και αυτοκoλλητάκια όποιος τις διάβαζε καλά, δηλαδή όλοι, και η Μαρίζα αναφώνησε σχολώντας: Σήμερα θα πω στη μαμά μου οτι έμαθα να διαβάζω!!!

Μετά ασχοληθήκαμε με τα ονοματάκια μας παίζοντας παιχνιδάκια με μπάλλες, κουβάρια, παλαμάκια και άλλα τέτοια που είναι ό,τι πρέπει για την πενηντάχρονη νηπιαγωγό που παλιμπαιδίζει και μετά το γράψαμε....(αχχχχ κατακαημένε Κωνσταντίνε....)

Βρήκα και ένα ποιηματάκι στ΄αγγλικά που μ΄άρεσε πολύ, για το όνομά μας και προσπάθησα να σκαρώσω κάτι αντίστοιχο κι εγώ...
και είναι αυτό εδώ:

αλλά επειδή ξύπνησε μέσα μου ο ποιητικός οίστρος έκανα και ένα extended version και έτσι υπάρχει και αυτή η εκδοχή!!!


Το όνομά μου

Όλοι έχουν τ΄όνομά τους
το΄χει η ταυτότητά τους
Άλλοι ίδιο, άλλοι διαφορετικό
Άλλοι πιο μεγάλο, άλλοι πιο μικρό!
Τ΄όνομά μου τ΄αγαπώ
Είναι ότι ειμ΄εγώ!
Τ΄όνομά μου είναι ένα
Δεν τ΄αλλάζω με κανένα!
Κι όταν κάποιος με φωνάζει
Είμ΄εγώ και μου ταιριάζει!!!΄
Κι έναν πίνακα αν φτιάξω
έτσι θα τον υπογράψω



Θα το γράψω και στην άμμο
με φτερό από ένα γλάρο

Σε τετράδια σε βιβλία
θα το γράφω με μανία
 Με το όνομά μου πάνω
ετικέτα θα κολλάω
πάνω και στο βαλιτσάκι
όταν πάω ταξιδάκι.
Κι αν βαρκούλα αγοράσω,
έτσι θα την ονομάσω

Σ΄ένός δέντρου τον κορμό
 θα χαράξω το αρχικό

Κι αν κανένας μουσικός
γίνει φίλος μου καλός
Aν του δώσω ένα λουλούδι
 θα το κάνει και τραγούδι...


όπως αυτό εδώ....ΑΑΑΑΑΧΧΧΧΧ!!!!!!!!





Αύριο θ΄ασχοληθώ με τη δημιουργικοεικαστικόκαλλιτεχνική διάσταση του ονόματός μας και θα δούμε τι θα βγει...

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Ο δρόμος για το σχολείο...

Κάτι που μας έχει βοηθήσει πολύ τα τελευταία χρόνια είναι η δημιουργία οργανωμένων κατά εποχή και θέματα φακέλων με εποπτικό υλικό γύρω από διάφορα θέματα. Ψάχνουμε στο internet για εικόνες που θέλουμε, τις εκτυπώνουμε, τις καλές εποχές, τουλάχιστον, τότε που υπήρχαν κάποια χρήματα στα σχολεία για μελάνια εκτυπωτή, τις οργανώνουμε σε φακέλους και τις έχουμε έτοιμες για χρήση στο ταμπλό της τάξης ή για άλλες δραστηριότητες που μας ταιριάζουν.Τώρα που δεν υπάρχουν μελάνια,νομίζω ότι απλά θα τις αποθηκεύουμε στον υπολογιστή και θα τις βλέπουμε από εκεί, όσο κι αν δεν είναι το ίδιο.

Ένα θέμα ταιριαστό με την αρχή της χρονιάς και που το έχουμε πιάσει δυο τρεις φορές, είναι 
 το σχολείο...classic, το ξέρω!!! Όμως δεν είχα οργανώσει ποτέ εποπτικό  υλικό γι αυτό το θέμα και σήμερα το ξανά έψαξα λίγο...


Προσπάθησα να βρω φωτογραφίες από
διαφορετικά σχολεία από διαφορετικά μέρη  στον κόσμο, από τα forest schools της Σκανδιναβίας, μέχρι σχολεία προσφύγων της unicef στην Τουρκία και από φουτουριστικά νηπιαγωγεία του Τόκυο μέχρι υπαίθρια σχολεία στο Σουδάν και τη Μογγολία..

















και διάφορα πράγματα που κάνουν τα παιδιά στο σχολείο τους εκεί...

...που άλλα μας θυμίζουν τα δικά μας...













άλλα πάλι, όχι...






Αυτές όμως που πραγματικά είναι συναρπαστικές, είναι αυτές οι εικόνες που δείχνουν 
τον δρόμο για το σχολείο... 
Τόσο εύκολος για κάποια παιδιά ,τόσο δύσκολος για κάποια άλλα... Νομίζω ότι θα δώσει μεγάλη τροφή για συζήτηση στην τάξη...Ίσως δεν είναι όλες κατάλληλες για τα παιδιά αλλά για μένα έχουν τη σημασία τους να τις δούμε...

Ιμαλάια-Ινδία

Ινδονησία
Τόκυο-Ιαπωνία
Νεπάλ

Δελχί-Ινδία


Φιλιππίνες

ΗΠΑ

Μιανμάρ.(πρώην Βιρμανία)

Ινδονησία

Τόκυο
Αυστραλία

Φιλιππίνες
Κόστα Ρίκα

Ελ Σαλβατόρ

Καράκας-Βενεζουέλα

Φιλιππίνες

Γουατεμάλα
Νότια Κίνα

Συρία...
Kαι τις πιο συγκλονιστικές τις είδα εδώ αλλά δεν κατεβαίνουν δυστυχώς. Αξίζουν όμως όσο χίλιες λέξεις...

http://www.chicagotribune.com/lifestyles/chi-back-to-school-all-around-the-world-20140819-photogallery.html

Πίσω ξανά στην ασφάλεια και την πραγματικότητα της τάξης μας...

Εμείς κάναμε έναν πολύ απλό πρώτο πίνακα στην τάξη όπου ο καθένας έβαζε το σημάδι του στη στήλη που του ταίριαζε ανάλογα με το πώς έρχεται το πρωί στο νηπιαγωγείο.(...πρώτα πολύ απλά μαθηματικά...)Νομίζω ότι θα το προσπαθήσω να φτιάξουν και έναν χάρτη με το δρόμο που ακολουθούν...Αν πετύχει θα σας δείξω τι φτιάξανε τα μικρά μου...



O πίνακάς μας:με αυτοκίνητο,με λεωφορείο, με μηχανάκι ή με τα πόδια...

Και μερικοί από τους υπέροχους χάρτες που φτιάξανε την άλλη μέρα...