Κυριακή 30 Αυγούστου 2015

Χωρίς τίτλο...

Κυριακάτικο ανοιξιάτικο πρωινό...μια βόλτα στη Βουλιαγμένη... κάτι εγκαταλελημμένα σπιτάκια γεμάτα graffiti…απ΄΄εξω πεταμένα ένα παλιό ξύλινο πατζούρι και ένα μισοσπασμένο παράθυρο. Τα πήραμε…
Καλοκαίρι….ρυθμοί χαλαροί….Καιρός για χόμπυ και δημιουργικότητα….



Έπλυνα, έξυσα, έβαψα,… με υπόκρουση…τι νομίζετε;;;καμιά lounge καλοκαιρινή μουσικούλα;;;;και όμως OXI!!! Τις ειδήσεις! 80 ώρες το 24ωρο και δώστου ανταποκρίσεις από τα eurogroup και δώστου τα δημοψηφίσματα... Τόσες ειδήσεις δεν έχω ξαναδεί στη ζωή μου! Έξυνα με τα γυαλόχαρτα και η αγωνία μπερδευόταν με νότες κρυφής ελπίδας…Εντάξει ήταν και το καλοκαίρι μπροστά….Μια αισιοδοξία όσο νά΄ναι σου την καρφώνει…


 Επιτέλους!!!Τα τέλειωσα τα δημιουργήματά μου κι ήρθε ο καιρός να τα στολίσω!!!!!!





Υπόκρουση και πάλι οι ειδήσεις…Πόσοι μετανάστες πνίγηκαν;;;πόσοι είναι στη Μυτιλήνη;;; εκλογές…πάλι;;;τα ίδια ονόματα…τι γίνεται τη ‘’Μέρα της μαρμότας’’ ζω;;;ΤΙ;;;καταργήθηκαν και τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των τρίτεκνων μητέρων με 20ετία;;;ΔΕ ΘΕΛΩ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ!!! Κλείστε την τηλεόραση…και τώρα δυστυχώς δεν έχει και άλλο καλοκαίρι μπροστά…Είμαι 50, και προσπαθώ να με φανταστώ στην τάξη του νηπιαγωγείου στα 67!!!ΘΡΙΛΛΕΡ!!! (Άσχετο: Άραγε τα παιδιά των μεταναστών τα γράφουμε στο νηπιαγωγείο χωρίς χαρτιά;;;)
Τι τραγούδι να βάλω ν΄ακούσω;;; Τι ταιριάζει;;; Μού΄ρχεται στο μυαλό το… 





Καμιά άλλη καλή ιδέα;;;

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Ανοιξιάτικα μόμπιλ





Μόμπιλ με πήλινα λουλουδάκια

Αν και καλοκαίρι.......


(προς φθινόπωρο φοβάμαι, σιγά σιγά.......)



εμένα μου ήρθε ν΄ανεβάσω αυτό το μόμπιλ με τα λουλουδάκια που νομίζω το φτιάξαμε πρόπερσι την άνοιξη........Βγήκε πολύ πετυχημένο είν΄η αλήθεια.


Παρένθεση:Περιττό να πω ότι όλα αυτά γίνονται στο σχολείο μου μέσα σε ένα πολύ καλό κλίμα συνεργασίας και ανταλλαγής ιδεών. Χωρίς αυτή την τύχη που έχουμε στο νηπιαγωγείο μας, όλα θα ήταν διαφορετικά και κυρίως η διάθεση με την οποία πάμε κάθε μέρα στη δουλειά μας.

Τα μόμπιλ λοιπόν:








Πώς;

  • Με άσπρο πηλό DAS
  • Φτιάξαμε με πλάστη "πίτες" από πηλό
  • Κόψανε με κουπ πατ λουλουδάκια
Τα αφήσαμε να στεγνώσουν καλά........και οπωσδήποτε τρύπες, μην ξεχνιόμαστε...
  • Βάψανε τα λουλουδάκια με νερομπογιές
  • Τα περάσαμε σ΄αυτό το ωραίο σύρμα 
  • Βάλαμε και καμιά ξύλινη χαντρούλα και κανένα κορδελάκι
  • Τα δέσαμε μ΄αυτό το σύρμα που βολεύει πολύ, στα χρωματιστά ξυλάκια...
...και έτοιμα.

Η κοπέλα της παράλληλης στήριξης που είχαμε στην τάξη μας εκείνη τη χρονιά
είχε τρελαθεί μ΄αυτά...Έφτιαχνε κι αυτή δικό της για να το στολίσει σπίτι της....Ευρυδίκη μου σ΄αγαπώ!!!!!!!!!!!!!!


Πέμπτη 20 Αυγούστου 2015

Γωνιά...μπαλαντερ



Γωνιά μπαλαντέρ…

Στην τάξη μας έχουμε μια γωνιά…μπαλαντέρ. Μιά μεγαλούτσικη γωνιά. Συνήθως στην αρχή της χρονιάς ξεκινάει ως γωνιά-σπιτάκι, αλλά αργότερα, κάποιες φορές αλλάζει όνομα και μορφή, ανάλογα με το θέμα που επεξεργαζόμαστε εκείνη την περίοδο, αλλά  και κάποιες φορές άσχετα μ΄αυτό, απλά για να ανανεώσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών (και το δικό μας,ενίοτε…).

Το ιδανικό μου θα ήταν κάθε μήνα να αλλάζει αυτή η γωνιά, αλλά λόγω διαφόρων δυσκολιών ποτέ δε μού΄χει κάτσει αυτός ο στόχος…
Ο καλύτερος τρόπος για να στηθεί η καινούργια γωνιά, είναι να το κάνεις μαζί με τα παιδιά, μέσα από ένα μικρό project. Αυτό σημαίνει διαδικασίες όπως: Τι γωνιά θα θέλατε να φτιάξουμε;(προετοιμαστείτε και για ιδέες του τύπου..λούνα παρκ, χειρουργείο κλπ) Τι μπορούμε να βάλουμε σ΄αυτή τη γωνιά; Φτιάξε λίστες... Ποιος έχει να φέρει τα διάφορα που θα πούνε;;Κατασκεύασε μαζί με τα παιδιά και διάφορα αξεσουάρ που χρειάζονται... Πώς θα παίζουμε εκεί (ρόλοι); Πόσοι; Φτιάξε μαζί με τα παιδιά τις σχετικές ταμπελίτσες…Πώς θα την ονομάσουμε;;;Φτιάξε κι άλλη ταμπελίτσα…
Μετά πήγαινε στο σχόλασμα στη μικρή αποθήκη…(άλλη πονεμένη ιστορία…) και ψάξε κάτω από μπόγους, σακούλες, κούτες κλπ, ισορροπώντας στο ένα πόδι (το γνωστό η πιρουέτα της νηπιαγωγού…)να βρείς ό,τι έχεις σχετικό που ταιριάζει με την καινούργια γωνιά και που φυλάς από χρόνια (και μην ξεχνιόμαστε… αν θέλουμε να πετάξουμε και τίποτα…ουπς…πρωτόκολλο καταστροφής...)
Μετά κουβάλα τα στην τάξη σου, σπρώξε, τράβα, στρίμωξε, σύρε, κρέμασε, ξεκρέμασε…και ΝΑΙ!!!!!!!!!!!!! Η γωνιά σου είναι έτοιμη!!!!!!
.....................................................................................
Ξέρω ότι ακούγεται ψιλομαζοχισμός. Γι΄αυτό σας λέω δεν το κάνουμε και τόσο συχνά…Όμως όσες φορές το έχουμε κάνει άξιζε τον κόπο!

(Η οργανωμένη αυτή συνάδελφος που παρακολουθώ στο prekinders φαίνεται ότι κάνει κάτι παρόμοιο και σε κουτιά (prop boxes τα λέει) αποθηκεύει τα σχετικά αξεσουάρ κάθε θεματικής γωνιάς, πράγμα για το οποίο…respect!!!!!!!!!!και μακάρι κάποτε να βρω τα κουράγια να το κάνω κι εγώ…και ακολούθως και το χώρο να τα αποθηκεύσω!!!!!!!!)
......................................................................................
Δυστυχώς δεν έχω κρατήσει φωτογραφίες από όλες τις γωνιές που έχουμε στήσει στη γωνιά μπαλαντέρ, βλέπετε δεν ήξερα ότι θα γίνω μια blogger κάποτε…
Αυτές που θυμάμαι είναι:
  • ·         Σπιτάκι –το κλασικό…
  • ·         Μανάβικο
  • ·         Σούπερ Μάρκετ
  • ·         Καφενείο
  • ·         Ταχυδρομείο
  • ·         Ιατρείο
  • ·         Εργοστάσιο παιχνιδιών
  • ·         Σχολείο
  • ·         Γωνιά διαστήματος
  • ·         Κομμωτήριο (το κομμωτήριο αναβαθμίστηκε! Είναι μια πολύ μικρή μόνιμη γωνιά στην τάξη μας -2 παιδιά, γιατί έχει αποδειχτεί η ΤΕΛΕΙΑ γωνιά, που κάθε νηπιαγωγός θέλει να έχει  στην τάξη της!!!Τόσο ήσυχη και τόσο ευχάριστη!!!...)


Στο παρά τρίχα φέτος δεν πρόλαβα να στήσω και τη γωνιά παλάτι-κάστρο που ήθελα...ήταν αυτό το πριγκηπο-παραμυθο-θέμα που θα ταίριαζε τέλεια!!!Αλλά μας πρόλαβε το…Πάσχα και πάει το project
Επίσης ένα άλλο μου όνειρο…είναι να φτιάξω κάποτε μια γωνιά…ζεν...Αλήθεια το ΄χω σκεφτεί πώς θα είναι…
...................................................................................

Να εδώ κάποιες φωτο για να πάρετε μια ιδέα και θα ήθελα κάποτε να γράψω λίγο περισσότερα για κάθε μια…. 



Σπιτάκι
  



                                                                             
Καφενείο

 
Ιατρείο

Δημοτικό σχολείο


Σούπερ μάρκετ

Κομμωτήριο




                                                                                 
Το φετινό μου καμάρι-Διαστημική Γωνιά





Σπιτάκια από πηλό

Σπιτάκια από πηλό



Πώς;

  • Με άσπρο πηλό DAS
  • Σχεδίσασαν σε χαρτί το σπίτι τους
  • Το έκοψαν (περίγραμμα)
  • Έφτιαξαν με πλάστη μία "πίτα" από πηλό (περίπου 0.5 εκ. πάχος)
  • Έβαλαν επάνω το χαρτί με το σπιτάκι τους και έκοψαν με πλαστικά μαχαιράκια, ξυλάκια σουβλακιού και εργαλεία πλαστελίνης το περίγραμμα
  • Με καλαμάκι σουβλακιού απαλά σχεδίασαν πόρτες, παράθυρα, κεραμίδια και ό,τι άλλη λεπτομέρεια ήθελαν
  • Εδώ ''μπαίνω'' εγώ: κόβω τα παραθυράκια
  • Αφήσαμε τα σπιτάκια να στεγνώσουν καλά και τα βάψαμε με νερομπογιές και κάτι άλλες ωραίες περλέ τέμπερες που έχουμε στο σχολείο
  • Αααα!Ξέχασα...Και μια τρυπίτσα για να κρεμαστούν

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Σινέ Μαριλένα

Σινέ Μαριλένα

Χτες βράδυ είπαμε να πάμε ένα θερινό σινεμαδάκι...

Στη γειτονιά μου φέτος με μεγάλη χαρά και έκπληξη ανακάλυψα ότι άνοιξε ένα καινούργιο σινεμά. Σ αυτές τις εποχές μου έκανε μεγάλη εντύπωση πώς κάποιος αποφάσισε να κάνει αυτού του είδους την επιχείρηση και μάλιστα σε επίπεδο συνοικιακό...(Άνω Γλυφάδα). Κι έτσι όλο το καλοκαίρι -αν και φέτος έχω πάει τα λιγότερα θερινά από κάθε άλλη χρονιά-το κοιτάω το Μαριλένα μήπως παίξει κάτι καλό να πάμε...Η αλήθεια είναι οτι δεν ξέρω τι "παίζει" με τη διανομή, πάντως δεν έφερνε ταινίες της προκοπής ή τέλος πάντων του γούστου μου. Και χτες... Ω! του θαύματος....να ένα ταινιάκι που θα τό ΄βλεπα σε θερινό ευχαρίστως...

Το σινεμά Μαριλένα ήταν μιά απολαυστική έκπληξη!!! Εισιτήριο 7 ευρώ τη στιγμή που κάθε άλλο στα νότια προάστια έχει 8. Με φόντο τη επιγραφή νέον με το όνομα του σινεμά (clasic),μας περίμενε ένα τόσο ζεστό, φιλικό καλωσόρισμα.... Ήχος τέλειος, χορταστική οθόνη, ένας χώρος πολύ άνετος και αρκετά πράσινος (δεν το φαντάζεσαι για Άνω Γλυφάδα). Πραγματικά παγωμένη,μεγάλη μπύρα σε γυάλινο ποτήρι(!!!), δροσερή γρανίτα και ποπ κορν, σε ιδιαίτερα καλές τιμές. Τραπεζάκια, χαλίκι και που και που οι απόηχοι από τη ζωή της γειτονιάς...Αλλά αυτό που μ΄άρεσε πιο πολύ ήταν η ευγένεια των ανθρώπων, το μεράκι και η αγάπη που βάζουνε σ΄αυτό που κάνουνε...

Αν σας φέρει ο δρόμος από δω αξίζει να το δοκιμάσετε. Θα σας φτιάξει το βράδυ!!!







Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

What I saw at Alice’s…

What I saw at Alice’s…

Τη λένε Alice.
Eίναι ζωγράφος, αμερικανίδα , ηλικία απροσδιόριστη. Ίσως 70;;;. Δυό τόσο γαλάζια παιχνιδιάρικα μάτια! Μια φιγούρα λεπτή, κάπως νευρική. Εδώ και καμιά 30αριά -40αριά χρόνια μένει τα καλοκαίρια στην Πάρο, κάπου στο πουθενά, κοντά στη Νάουσα. Σ΄ένα σπιτάκι παλιό, χωρίς ρεύμα. Το σπίτι είναι λίγο σαν την ίδια. Αλοπρόσαλλο… Ένα κολλάζ από αντικείμενα που κάποιος θα τα πέταγε σαν άχρηστα, όμως η Αlice τα συνάντησε και τους έδωσε μια θέση στη ζωή της. Από ένα παλιό άγαλμα (μην πάει ο νους σας σε κάτι αξίας…όχι κ τόΟΟΟσο παλιό…)που το απίθωσε στο μπεντένι της ν΄ατενίζει τη θάλασσα, κι αργότερα του φόρεσε κι ένα ζευγάρι γυαλιά που κάπου τα βρήκε ξεχασμένα σε μία παραλία, μέχρι μια παλιά τσίγκινη γούρνα για να ταϊζουν τα γαϊδούρια, που την μάζεψε από κάπου και από έναν ξεσκισμένο καναπέ σκεπασμένο με λουλουδάτο σεντόνι που τόσο πρόσχαρα περιμένει να σε φιλοξενήσει στην μικρή αυλίτσα της…
Η φίλη μου πηγαίνει στης Alice και ζωγραφίζει. Πήγα κι εγώ μαζί μια μέρα...Οι συνθέσεις, ό,τι βλέπεις γύρω: γεράνια, μπλε παράθυρα, κληματόφυλλα, ένα καρπούζι , οι ετερόκλητοι θησαυροί της. Κι αυτή η γελαστή, φιλική, αεικίνητη φιγούρα, ένα καλόκαρδο ξωτικό, πότε να μας δείχνει κάτι πώς να το κάνουμε, πότε να φέρνει καθαρό νερό για τα πινέλα μας, πότε να ανασύρει απ΄τον ετερόκλητο θησαυρό της ένα λεύκωμα ζωγραφικής κάποιου αγαπημένου της ζωγράφου με ενθουσιασμό να μοιραστεί μαζί μας, και για όλους  μια καλή κουβέντα, μια ενθάρρυνση…Η Αlice παρέα με τις τεράστιες σαύρες που λιάζονται στην πέτρινη πεζούλα της….Η Alice που φεύγει για μια βουτιά με την παλιά σκονισμένη βέσπα…Η Alice  που θες να γνωρίσεις…Η Alice…ίσως η πιο πλούσια γυναίκα στην Πάρο!!!...


 Είχα χρόνια να ζωγραφίσω, ίσως και τριάντα…Αυτό το πρωινό στης Alice μου ξύπνησε μια παλιά χαρά. Θα το θυμάμαι!

η ζωγραφιά μου...


Meet Alice...

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Busy bags 2 (συνέχεια)

Βusy bags 2-συνέχεια…

Ένα άλλο σακουλάκι ή μάλλον κουτάκι απασχόλησης είναι αυτό εδώ:


                                     
Χρειάζεσαι ένα κουτάκι με χωρίσματα (εγώ τα βρήκα στο JUMBO).Επίσης ένα πλαστικό μπολ. Κολλάς με λίγη χαρτοταινία  χρωματιστά χαρτονάκια διαφορετικά σε κάθε χώρισμα και μετά ψάχνεις να βρεις διάφορα μικρά πραγματάκια από όλα αυτά τα χρώματα (lego, κουμπιά, μπαλόνια, συνδετήρες, χάντρες, υφασματάκια και ό,τι άλλο βρείτε μέσα στην τάξη σας).Τα παιδιά αδειάζουν όλο αυτό τον πολύχρωμο συρφετό μέσα στο μπολάκι και μετά ταξινομούν τα αντικείμενα στις θήκες ανάλογα το χρώμα τους.

                                          
Το ίδιο αλλά λίγο πιο σύνθετο μπορεί να γίνει αν σε κάθε χαρτονάκι γράψεις και ένα αριθμό.

Άλλη κατηγορία είναι αυτοί οι στρογγυλοί δίσκοι. 


(Αυτά είναι από το internet γιατί λείπω διακοπές και δεν έχω τραβήξει foto τα δικά μου αλλά θα τ΄αλλάξω όταν επιστρέψω...)

Τους  χωρίζεις σε όσους κυκλικούς τομείς (!!!)  σε βολεύει(…σας το έχω πει ότι έχω τελειώσει το πρακτικό  στο λύκειο…) και σε κάθε κυκλικό τομέα μπορείς να κολλήσεις ή να ζωγραφίσεις. Αν έχετε και πλαστικοποιητή καλό είναι να τους πλαστικοποιήσετε. Χρειάζεσαι και ξύλινα μανταλάκια που γενικά είναι πολύ καλή εξάσκηση για τη λεπτή κινητικότητα.
Ο ένας απ΄αυτούς τους δίσκους που έφτιαξα εγώ, είναι για αρίθμηση μέχρι το 10. Μέσα στο σακουλάκι έχω ξύλινα μανταλάκια πάνω στα οποία έχω γράψει τους αριθμούς 1-10 με ανεξίτηλο μαρκαδόρο (και τελίτσες για βοήθεια).Το παιδί μετράει τα μπαλάκια και βάζει το αντίστοιχο μανταλάκι.
Ο άλλος είναι με εικονίδια  που μας ενδιαφέρει η αρχική φωνούλα του κάθε αντικειμένου που εικονίζεται.  Στα μανταλάκια αυτή τη φορά υπάρχουν τα αρχικά γράμματα των λέξεων αυτών.
Μπορείτε να φτιάξετε διάφορα  τέτοια ανάλογα με το επίπεδο και τις γνώσεις  των παιδιών κάθε φορά.

Αυτό εδώ είναι για άσκηση λεπτής κινητικότητας και ….υπομονής θα πρόσθετα…

Εδώ χρειάζεσαι μόνο ένα σχετικά μικρό κουτί και πολλά μανταλάκια. Το ταλαίπωρο παιδάκι που θα το διαλέξει πρέπει να τα βάλει όλα γύρω γύρω… Αν θέλεις και να το βασανίσεις περισσότερο μπορείς να γράψεις και από έναν αριθμό σε κάθε πλευρά του κουτιού, ώστε να βάζει και τα αντίστοιχα μανταλάκια .
Αυτό μ΄αρέσει!!!Σ΄αυτό το σακουλάκι βάζω 10 σύρματα πίπας, στα οποία έχω κολλήσει  από ένα χαρτάκι με αριθμό από το 1-10. Ένα πλαστικό μπολάκι και χάντρες. Αδειάζουν τις χάντρες στο μπολάκι και μετά πρέπει να περάσουν σε κάθε σύρμα πίπας τόσες χάντρες όσες  λέει ο αριθμός.Αυτό που μού ΄χει μείνει απωθημένο να φτιάξω είναι αυτό εδώ:


Δεν είναι τέλειο;;;


Αυτά έχω φτιάξει εγώ μέχρι τώρα και κάποια για προγραφικές ασκήσεις που όμως τα θεώρησα μάλλον βαρετά και δεν τους τα έδωσα ποτέ. Υπάρχει πληθώρα τέτοιων ιδεών στο internet!!!Μπορείτε να δείτε κάποιες ιδέες εδώ:







Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

Τα busy bags... ...ή αλλιώς σακουλάκια απασχόλησης

Τα busy bags...
...ή αλλιώς σακουλάκια απασχόλησης 
(τς τς τι μετάφραση!!!)

Το καλοκαίρι είναι η καλύτερη εποχή της νηπιαγωγού. Εκτός των προφανών λόγων που όλοι γνωρίζουμε υπάρχει για μένα κι ένας ακόμα. Καταπιάνομαι με διάφορα πράγματα που υπό συνθήκες σχολικού έτους δεν είχαν καμία πιθανότητα. Κάθε καλοκαίρι μου τη δίνει και με κάτι άλλο και κάποιες φορές (τις περισσότερες δηλαδή…)αυτό το κάτι άλλο έχει να κάνει με το νηπιαγωγείο! Φέτος είναι αυτό εδώ το μπλογκ. Πέρυσι ήταν το καλοκαίρι των busy bags.
Τα ανακάλυψα χαζεύοντας σε ξένα εκπαιδευτικά και μαμαδίστικα sites και blogs.
Ένα ζήτημα που με κουράζει μέσα στην τάξη είναι το πώς να διαχειριστώ αυτά τα παιδιά που τελειώνουν πολύ γρήγορα αυτό που κάνουν και ενώ υπάρχει πολύς χρόνος μέχρι να τελειώσουν όλοι την αντίστοιχη εργασία, αυτά με ζαλίζουν με το ‘’και τώρα τι να κάνω;;;’’ ή μη έχοντας άλλη απασχόληση αρχίζουν να ‘’πειράζουν’’ τους άλλους, ή να παίζουν από δω κι από κει δημιουργώντας τη γνωστή βαβούρα. Οι δασκάλες και οι νηπιαγωγοί λοιπόν που διάβασα, αλλά και οι μαμάδες φτιάχνουν αυτά τα busy bags με σκοπό να κρατήσουν για λίγο τα παιδιά τους απασχολημένα και ήσυχα σε μικρές ατομικές δραστηριότητες. Όποιος τελειώνει γρήγορα, μπορεί να διαλέξει ένα σακουλάκι και να απασχοληθεί με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα καλά και ήσυχα, και μετά να μαζέψει τα πραγματάκια στο σακουλάκι και να πάρει άλλο και ούτω καθ εξής...
Είναι εύκολα να τα φτιάξεις. Εγώ έφτιαξα μερικά αλλά όχι όμως τόσα πολλά που πραγματικά θα μου έλυναν το συγκεκριμένο πρόβλημα. (Όπως φαντάζεστε για να τα χρησιμοποιήσεις έτσι μέσα στην τάξη πρέπει να φτιάξεις μεγάλο αριθμό). Παρ΄όλα αυτά όμως τα χρησιμοποίησα ωραιότατα σε μια μικρή γωνιά (για 2ή 3 παιδιά) που έστησα στην τάξη μου. Πρέπει μία φορά να τα παρουσιάσεις σε όλη την oμάδα, για να καταλάβουν όλοι πώς παίζεται και να επιμείνεις ιδιαίτερα και στο μάζεμά τους.
Ιδού λοιπόν ποιά έφτιαξα και πραγματικά άρεσαν πολύ στα παιδιά!

Μπουκαλάκια παρατήρησης:
Διαλέγεις μικρά αντικείμενα, καμιά 15αριά, τα στήνεις και τα βγάζεις όλα μαζί μια ωραία φωτογραφία, την οποία εκτυπώνεις και πλαστικοποιείς.
Γεμίζεις ένα μπουκαλάκι νερού με ρύζι και βάζεις μέσα και τα ψιρικοκό αντικείμενα που διάλεξες, το κλείνεις, βάζεις και λίγη χαρτοταινία στο πώμα μη γίνει κανένα ατύχημα και βρεθείς να μαζεύεις και τα ρύζια απ΄τα πάτωμα…
Χρειάζεσαι και μαρκαδόρο ασπροπίνακα και σφουγγαράκι για να σβήνει…
Όλα μαζί τα βάζεις σε σακουλάκι με zip (αυτά του ΙΚΕΑ κάνουν τέλεια).
Το παιδί γυρίζει το μπουκαλάκι του και όποιο αντικείμενο βλέπει το κυκλώνει στην πλαστικοποιημένη εικόνα και προσπαθεί να τα ανακαλύψει όλα.
Αν φτιάξεις 2-3 τέτοια είναι super!!!


Επειδή είμαι σε διακοπές...όλα γίνονται με άργό ρυθμό ...
Οπότε τα υπόλοιπα busy bags ...αργότερα!!!



Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015

Επιτέλους διακοπές!!!

Σήμερα λέω ν΄ασχοληθώ με το πώς βάζουμε σελίδες στο μπλογκ, που δεν ξέρω καν αν είναι αυτό που θέλω να κάνω....Αλλά βλέπετε είμαι πανάσχετη με το θέμα και τα μαθαίνω όλα ψάχνοντας και με διάφορους πειραματισμούς...

...και επειδή αύριο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ φεύγω για διακοπές 
σε ένα κυκλαδονησάκι ΓΙΟΥΠΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...Σας και Μου αφιερώνω αυτό το γλυκούτσικο καλοκαιρινό κολλάζ....

με θέμα το αγαπημένο μου νησάκι....







...στο οποίο θα πάω 
με το αγαπημένο μου καραβάκι...


ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!!!!!!!!!






Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

Κάστρα

Κάστρα από κουτιά παπουτσιών

Ένα πολύ ωραίο θεματάκι που για πρώτη φορά έπιασα φέτος να ασχοληθώ στην τάξη μου είναι το θέμα, κάστρα, πρίγκηπες, πριγκήπισσες και τα σχετικά, το πιάσατε νομίζω...Καλά είναι τέλειο θέμα!!!Έχει πολλά, πάρα πολλά να κάνεις σε κάθε τομέα, αλλά και πολλά ''μαγικά'' παραμύθια που μου είχανε λείψει να πω την αλήθεια...Και φυσικά το θέμα προσφέρεται τρελλά για δημιουργικές κατασκευές!!!!!!!!!!!ΟΛΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Αυτές εδώ είναι κάποιες απ΄τις ζωγραφιές κάστρων των παιδιών.




Και εδώ είναι τα κάστρα που φτιάξαμε,πάλι από άδεια κουτιά παπουτσιών και ρολά από χαρτιά, αλουμινόχαρτα κλπ που μας έφεραν κατά δεκάδες οι γονείς ανταποκρινόμενοι στη σχετική έκκληση....Τι καλούληδες γονείς που είχα φέτος!!!!!!!!!!!-Άσχετο...

Οι πύργοι μας που στεγνώνουν
                                                             


Τα κάστρα μας
Δεν είναι ωραία;;;;

Πώς;;;
  • Διαλέγει ο καθένας τα ρολά που του αρέσουν όποια θέλει και όσα θέλει...
  • Τέμπερες διάφορες στη μέση του τραπεζιού και τα βάφουνε (μονόχρωμο το κάθε ρολό είναι καλύτερα...)
  • Τα αφήνουμε να στεγνώσουν.
  • Την άλλη μέρα κόβουν σκεπές (που έχω ήδη σχεδιάσει σε διάφορα χαρτονάκια για να διαλέξουν) για τους πύργους τους, αλλά και παράθυρα και πόρτες κάνοντας τους συνδυασμούς που τους αρέσουν.
  • Κολλάνε μόνοι τους πόρτες και παράθυρα κατά βούληση.


Τώρα μπαίνει και ο δικός μου ρόλος...

Πιστολάκι σιλικόνης!!!
  • Έρχονται με το κουτί τους στημένο όπως το θέλουνε, όπου θέλουνε τους πύργους, τις σκεπές κλπ κλπ και εγώ ...κολλάω.
  • Τέλος η φοβερή λεπτομέρεια...η σκαλίτσα must!!!!!!!με απλή πατέντα για να στέκεται...










Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Κουτιά παρουσίασης



Στην αρχή της χρονιάς όπως όλοι-ες ξέρετε καλά, γίνονται πολλές και διάφορες δραστηριότητες, με σκοπό να γνωριστούμε όλοι καλύτερα μεταξύ μας και να δέσουμε σαν ομάδα.Επίσης να καταλάβουμε πόσο διαφορετικοί και μοναδικοί είμαστε, αλλά ταυτόχρονα και πόσο μοιάζουμε και πόσο αυτό είναι ο σημαντικός ''πλούτος'' της ομάδας μας.
Μια από αυτές τις δραστηριότητες είναι και αυτό το κουτί. 

Πάντα ξεκινάω με το δικό μου, με την ερώτηση παγίδα (με την αναμενόμενη απάντηση...)αν θα θέλανε τα παιδιά να μάθουν κάποια πράγματα για μένα και έτσι να με γνωρίσουν καλύτερα. ...Φυσικά και θέλουν, κι έτσι την άλλη μέρα φέρνω και παρουσιάζω το κουτί μου στο σχολείο και τους αφήνω ν΄ανακαλύψουν διάφορα ''εντυπωσιακά'' πράγματα για μένα (με πάντα κορυφαίο στον εντυπωσιασμό τη φωτογραφία με τις τρεις μου γάτες!!!)
Μετά ακολουθεί η πονηρή ερώτηση:-θα θέλατε κι εσείς να φέρετε τα δικά σας κουτιά;;;Φυσικά και πάλι θέλουν! Κι έτσι φτιάχνουμε μία λίστα (μετά από κλήρωση) με όλα τα ονόματα και διαλέγουμε και μια ημέρα της εβδομάδας κατά την οποία θα γίνονται αυτές οι παρουσιάσεις, κολλάμε κι ένα σχετικό σηματάκι στο ημερολόγιό μας. Τώρα  ξέρουμε ότι εκείνη την ημέρα κάποιος θα φέρει το κουτί του στο σχολείο και περιμένουν όλοι με ανυπομονησία.

Μέσα στο κουτί μπορούν να βάλουν:5-10 φωτογραφίες που να μας δείχνουν σημαντικές στιγμές και πρόσωπα από τη ζωή τους, το αγαπημένο τους κουκλάκι που μ΄αυτό κοιμούνται ακαλίτσα, το αγαπημένο τους βιβλίο, cd με το αγαπημένο τους τραγούδι, το αγαπημένο τους παιχνίδι και κάτι άλλο από το σπίτι τους που είναι σημαντικό γι΄αυτά και έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία.
Δίνουμε και μια σχετική ανακοίνωση στους γονείς που αναφέρει τους στόχους,τη διαδικασία αλλά και την προετοιμασία του κουτιού.

Και επιτέλους έρχεται το κουτί στο σχολείο!!!!!!!!!!!

Καθόμαστε όλοι παρεούλα και το παιδί αρχίζει να ξεδιπλώνει τους θησαυρούς του στους φίλους του,να δείχνει, να εξηγεί, να διηγείται, να απαντάει στις ερωτήσεις τους,κλπ κλπ. . Ακούμε και το τραγούδι που μας έχει φέρει και μετά έτσι όπως καθόμαστε στον κύκλο, περνάνε χέρι με χέρι, όλα τα πράγματά του για να τα επεξεργαστούν όλοι με την ησυχία τους. Παίζουμε με το παιχνίδι του, χορεύουμε με τη μουσική του ,το παραμύθι του μπορεί να μπει στη γωνιά της βιβλιοθήκης ή και να το διαβάσουμε αργότερα...Σχολιάζουμε τι μας άρεσε πιο πολύ από αυτά που είδαμε και τι καινούργιο μάθαμε μέσα απ΄αυτή την παρουσίαση για τον φίλο-η μας!!! Του δίνουμε και ένα αναμνηστικό δίπλωμα και όλοι είναι ευχαριστημένοι.




Η Ι. και ο Η. παρουσιάζουν το κουτί τους.


Γενικά τα παιδιά περιμένουν πώς και πώς την ημέρα του κουτιού!!! Ξέρω ότι πολλοί από σας κάνουν αντίστοιχες δραστηριότητες. Κάτι παρόμοιο γίνεται και μέσα στο πρόγραμμα Βήματα για τη Ζωή. Εγώ πάντως  τη θεωρώ μια από τις πολύ σημαντικές δραστηριότητες (και εγώ η ίδια ανακαλύπτω τόσα καινούργια πράγματα για τα παιδιά μου!!) και ο τρόπος αυτός να γίνεται μου φαίνεται σχετικά απλός (και γιατί δεν σου τρώει όλη τη μέρα, και γιατί δεν εμπλέκει τους γονείς, πράγμα που δεν θεωρώ απαραίτητο...αλλά και όσον αφορά την προετοιμασία του στο σπίτι).




Σύνθεση- καδράκι με κουτί παπουτσιών

Με άδεια κουτιά παπουτσιών...












Πώς;;;

  • Βάψανε τα άδεια κουτιά με τέμπερα
  • Πριν ακόμα στεγνώσει πασπαλίσανε με χρυσόσκονη...
  • Τα αφήσαμε να στεγνώσουν...
  • Έφτιαξε ο καθένας σε κάνσον, έκοψε και στόλισε όπως ήθελε αυτά που ήθελε να βάλει στη σύνθεσή του (σπιτάκια, πεταλούδες. δέντρα, πουλάκια, ψάρια, καραβάκια, σύννεφα , ήλιο...και ό,τι άλλο...)
  • Έκανα (εγώ) τρύπες αντικριστές στα πλαϊνά του κουτιού με μια πινέζα και πέρασα οριζόντια σύρμα πολύ λεπτό σε 2-3 σημεία
  • Κόλλησαν με λίγη κόλλα σταθεροποιώντας αυτά που είχαν κόψει με ένα άλλο μικρό χαρτονάκι από την πίσω μεριά (σα σάντουιτς με το συρματάκι στη μέση)